5- сынып
Қазақ әдебиеті
5-сыныпта қазақ әдебиеті пәнін оқытудың жылдық жүктемесі - 68 сағат, аптасына – 2 сағат.
Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-сыныбына арналған қазақ әдебиеті пәнінің күнтізбелік-тақырыптық жоспары Қазақ әдебиеті пәні бағдарламасына негізделіп құрастырылды. Оқу жоспары 5-сынып оқушыларының қазақ әдебиеті пәні бойынша білімі мен түсіну, жауап беру, анализ және интерпретациялау, бағалау, салыстыру дағдыларын қалыптастыруға және дамытуға бағытталған.
Оқу жоспарының мазмұнында қазақ әдебиеті пәнін оқыту барысында қалыптастырылатын коммуникативтік дағдыларға сілтеме, оқыту мақсаттары, оқытуда ұсынылатын әдіс-тәсілдер жүйесі, мұғалімге ескертулер мен оқыту ресурстары бөлімдері қамтылды.
5-сыныпта қазақ әдебиеті пәнін оқытудың жылдық жүктемесі - 68 сағат, аптасына – 2 сағат.
Қазақ әдебиеті 5 - сынып
А.С.Ақтанова, А.Қ.Жүндібаева. - Алматы «Атамұра» 2017ж
5-сыныптарда оқу процесі «Негізгі орта білім беру деңгейінің «Қазақ әдебиеті» пәнінен жаңартылған мазмұндағы үлгілік оқу бағдарламасымен жүзеге асырылады.
Ұзақ мерзімді жоспар оқу бағдарламасының құрамына енгізілді және ұзақ мерзімді жоспарда әр сынып бойынша қамтылатын шығармалар, сағат саны, оқу мақсаттары нақты көрсетілді.
«Қазақ әдебиеті» пәнін оқытудың мақсаты – оқушылардың бойында гуманистік, адамгершілік-эстетикалық, ұлттық құндылықтарды тәрбиелеу; ұлттық әдеби туындылармен қатар әлем әдебиеті туындыларымен таныстыру; көркем шығарманы тануда қажетті біліммен қаруландыра отырып, шығарманы мазмұн мен түр бірлігінде көркемдік тұтастық пен көркемдік бейнені талдау, жинақтай білу, шығарма идеясын, жазушы ұстанымын бағалай білу дағдыларын қалыптастыру.
«Қазақ әдебиеті» пәні әдебиетті өнердің басқа салаларымен (кескін, театр, кино, музыка) салыстыра қарастырып, өз ойын еркін, дәлелді, сараптай, салыстыра отырып жеткізе білетін тұлғаның қалыптасуына үлес қосады. Сонымен қатар әдебиетті «Қазақ тілі», «Тарих», «Орыс әдебиеті», «География» пәндері, мәдени, қоғамдық және тәрбиелік шаралармен байланыстыра отырып, жүзеге асыру көзделеді.
Негізгі орта білім берудің (жаңартылған мазмұнның) үлгілік оқу жоспарына сәйкес оқу жүктемесінің көлемі:
«Қазақ әдебиеті» пәні бағдарламасы үш негізгі дағдыны басшылыққа алады:
Қазақ әдебиеті 5-сынып
Аптасына - 2 сағат, барлығы – 68 сағат
1 – тоқсан- 17 сағат (8 апта 1 күн)
Ауыспалы тақырыптар |
№ |
Сабақтың тақырыбы |
Оқудың мақсаттары |
Сағат саны |
Мерзім |
Ескерту
|
1-бөлім «Таза, мінсіз асыл сөз» |
1 |
«Керқұла атты Кендебай» ертегісі |
5.1.1.1-әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау;
|
1 |
|
|
|
2 |
«Керқұла атты Кендебай» ертегісі |
5.1.3.1-көркем шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашу; |
1 |
|
|
|
3 |
Шығарманың тақырыбы, идеясы, мазмұны |
5.2.1.1-әдеби шығармадағы екі нәрсені салыстыра суреттеулер мен қарама-қарсы суреттеулерді табу;
|
1 |
|
|
|
4 |
Композициялық құрылымы, сюжеті |
5.3.2.1 - кейіпкерлерді шынайы өмірмен салыстырып бағалау;
|
1 |
|
|
|
5 |
Шығарманың тарихи және көркемдік құндылығы
|
5.3.1.1- шығармадағы эпизодтар арқылы тарихи құндылығын бағалау;
|
1 |
|
|
|
6 |
Батырлар жыры. Әдебиеттің тектері. Троп түрлері. |
5.2.3.1 -шығармадағы тілдік бейнелеу, суреттеу құралдары ның (теңеу, эпитет, ауыспалы мағынадағы сөздер, қайталау, өлең құрылысы) мағынасын анықтау;
|
1 |
|
|
|
7 |
Типтік бейне. Протатип |
5.2.1.1-әдеби шығармадағы екі нәрсенісалыстыра суреттеулер мен қарама-қарсы суреттеулерді табу;
|
1 |
|
|
|
8 |
Қобыланды батыр. Қобыланды батырдың дүниеге келуі. Қобыланды мен Құртқа қыз |
5.1.1.1-әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау; |
1 |
|
|
|
9 |
Тайбурылдың тууы, өсуі. Қобыланды мен Қараман батырдың Қазанға қарсы жорығы |
5.1.3.1-көркем шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашу; |
1 |
|
|
|
10 |
Қобыланды батырдың жорыққа аттануы. Қобыландының Сырлы қала мен Қырлы қаланы алғандағы ерлігі |
5.2.3.1 -шығармадағы тілдік бейнелеу, суреттеу құралдары ның (теңеу, эпитет, ауыспалы мағынадағы сөздер, қайталау, өлең құрылысы) мағынасын анықтау; |
1 |
|
|
|
11 |
Екі батырдың Көбікті хан еліне жасаған шабуылы. БЖБ |
5.3.2.1 - кейіпкерлерді шынайы өмірмен салыстырып бағалау; |
1 |
|
|
|
12 |
Қарлыға қыз. Қобыландының Көбіктіні жеңуі |
5.2.4.1 - көркем шығармадан алған әсерін сипаттап авторға хат, өлең жазу; |
1 |
|
|
|
13 |
Елін жаудан азат еткен ерлер.
|
5.3.3.1 - шығармадағы кейіпкерді өзіндік құндылығы тұрғысынан талдап, әдеби эссе жазу |
1 |
|
|
|
14 |
Аңыз. Асанқайғы (Хасан) Сәбитұлы |
5.1.2.1- әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясын анықтау;
|
1 |
|
|
|
15 |
Асанқайғының жерге айтқан сыны-1
|
5.2.2.1 - эпикалық шығармадағы автор бейнесін анықтау;
|
1 |
|
|
|
16 |
Асанқайғының жерге айтқан сыны-1ТЖБ |
|
1 |
|
|
|
17 |
Асанқайғының жерге айтқан Сыны-2
|
5.2.3.1 -шығармадағы тілдік бейнелеу, суреттеу құралдары ның (теңеу, эпитет, ауыспалы мағынадағы сөздер, қайталау, өлең құрылысы) мағынасын анықтау; |
1 |
|
|
|
|
|
ІІ-тоқсан |
|
|
|
Ауыспалы тақырыптар |
|
Сабақтың тақырыбы |
Сабақтың мақсаттары |
Сағат саны |
Мерзімі |
Ескерту
|
|
1 |
Асанқайғының жерге айтқан сыны-3 |
5.3.1.1- шығармадағы эпизодтар арқылы тарихи құндылығын бағалау; 5.2.4.1 - көркем шығармадан алған әсерін сипаттап авторға хат, өлең жазу; |
1 |
|
|
2-бөлім Тәрбиенің қайнар бұлағы |
2 |
Д.Бабатайұлы «О, Ақтан жас, Ақтан жас...» |
5.1.2.1- әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясын анықтау; |
1 |
|
|
|
3 |
Д.Бабатайұлы «О, Ақтан жас, Ақтан жас...» өлеңі |
5.2.1.1-әдеби шығармадағы екі нәрсенісалыстыра суреттеулер мен қарама-қарсы суреттеулерді табу;
|
1 |
|
|
|
4 |
Д.Бабатайұлы «Тәрбиенің қайнар бұлағы» |
5.2.3.1 -шығармадағы тілдік бейнелеу, суреттеу құралдары ның (теңеу, эпитет, ауыспалы мағынадағы сөздер, қайталау, өлең құрылысы) мағынасын анықтау; |
1 |
|
|
|
5 |
«О, Ақтан жас, Ақтан жас...» . Риторикалық сауал |
5.1.4.1- көркем шығармалардан шағын көлемді үзінділерді мәнерлеп оқу, жатқа айту; |
1 |
|
|
|
6 |
«О, Ақтан жас, Ақтан жас...» . Риторикалық сауал
|
5.3.3.1 - шығармадағы кейіпкерді өзіндік құндылығы тұрғысынан талдап, әдеби эссе жазу
|
1 |
|
|
|
7 |
Ы. Алтынсарин. Әңгіме |
5.1.2.1- әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясын анықтау;
|
1 |
|
|
|
8 |
«Қыпшақ Сейітқұл»-1 БЖБ |
5.1.1.1-әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау; |
1 |
|
|
|
9 |
«Қыпшақ Сейітқұл»-2 |
5.1.3.1-көркем шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашу; |
1 |
|
|
|
10 |
«Қыпшақ Сейітқұл»3
|
5.3.3.1 - шығармадағы кейіпкерді өзіндік құндылығы тұрғысынан талдап, әдеби эссе жазу |
1 |
|
|
|
11 |
«Атымтай Жомарт»-1 |
5.1.1.1-әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау; |
1 |
|
|
|
12 |
«Атымтай Жомарт»-2
|
5.1.3.1-көркем шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашу; |
1 |
|
|
|
13 |
ТЖБ |
|
1 |
|
|
|
14 |
«Дүние қалай етсең табылады?»-1 |
5.2.3.1 -шығармадағы тілдік бейнелеу, суреттеу құралдары ның (теңеу, эпитет, ауыспалы мағынадағы сөздер, қайталау, өлең құрылысы) мағынасын анықтау;
|
1 |
|
|
|
15 |
«Дүние қалай етсең табылады?»-2 |
5.2.4.1 - көркем шығармадан алған әсерін сипаттап авторға хат, өлең жазу; |
1 |
|
|
3– тоқсан 20 сағат
Ауыспалы тақырыптар |
№ |
Сабақтың тақырыбы |
Сабақтың мақсаттары |
Сағат саны |
Мерзімі |
Ескерту
|
3-бөлім. «Адам гершілік-асыл қасиет» |
1 |
Ахмет Байтұрсынұлы . Мысал |
5.1.2.1-әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясын анықтау;
|
1 |
|
|
|
2 |
«Адамгершілік - асыл қасиет» |
5.1.3.1-көркем шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашу; |
1 |
|
|
|
3 |
«Адамдық диқаншысы» өлеңі |
5.1.1.1-әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау; |
1 |
|
|
|
4 |
«Егіннің бастары»
|
2.1.1-әдеби шығармадағы екі нәрсенісалыстыра суреттеулер мен қарама-қарсы суреттеулерді табу;
|
1 |
|
|
|
5 |
Бердібек Соқпақбаев |
5.1.2.1- әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясын анықтау;
|
1 |
|
|
|
6 |
«Менің атым Қожа». Менің атым... -1 |
5.1.1.1-әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау; |
1 |
|
|
|
7 |
«Менің атым Қожа». Менің атым...-2 |
5.1.3.1-көркем шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашу; |
1 |
|
|
|
8 |
Жолдама жайында-1 |
5.1.1.1-әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау; |
1 |
|
|
|
9 |
Жолдама жайында-2 |
5.3.1.1- шығармадағы эпизодтар арқылы тарихи құндылығын бағалау;
|
1 |
|
|
|
10 |
Ағаттықтың азабы |
5.1.4.1- көркем шығармалар дан шағын көлемді үзінділерді мәнерлеп оқу, жатқа айту; |
1 |
|
|
|
11 |
«Түбінде адам болатын бала» |
5.1.1.1-әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау; |
1 |
|
|
|
12 |
Құпия кеңес |
5.2.2.1 - эпикалық шығармадағы автор бейнесін анықтау;
|
1 |
|
|
|
13 |
Хикаят бойынша тапсырмалар |
5.3.4.1 - оқырманның рухани дүниесіне шығарма әсерін талдай отырып, сыни хабарлама жазу |
1 |
|
|
|
14 |
Автор бейнесі. Марат Қабанбай
|
5.1.1.1-әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау; |
1 |
|
|
|
15 |
М. Қабанбай «Бауыр әңгімесі»
|
5.1.1.1-әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау; |
1 |
|
|
|
16 |
«Бауыр» -1 БЖБ |
5.1.2.1- әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясын .5.1.3.1-көркем шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс- әрекеті арқылы образын ашу; |
1 |
|
|
|
17 |
Ахмет Байтұрсынұлы . Мысал |
.5.1.2.1-әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясын анықтау;
|
1 |
|
|
|
18 |
Қайталау |
|
1 |
|
|
|
19 |
«Бауыр» -2 ТЖБ |
5.2.1.1-әдеби шығармадағы екі нәрсенісалыстыра суреттеулер мен қарама-қарсы суреттеулерді табу;
|
1 |
|
|
|
20 |
«Бауыр» -3
|
5.3.4.1 - оқырманның рухани дүниесіне шығарма әсерін талдай отырып, сыни хабарлама жазу |
1 |
|
|
4– тоқсан 16 сағат
Ауыспалы тақырыптар |
№ |
Сабақтың тақырыбы |
Сабақтың мақсаттары |
Сағат саны |
Мерзімі |
Ескерту
|
4-бөлім. «Отба сы құн дылық тары» |
1 |
Т.Нұрмағамбетов «Анасын сағынған бала» 1 |
5.1.2.1- әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясын анықтау;
|
1 |
|
|
|
2 |
«Анасын сағынған бала»2 |
5.1.1.1-әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау; |
1 |
|
|
|
3 |
«Анасын сағынған бала»3 |
5.1.2.1- әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясын анықтау;
|
1 |
|
|
|
4 |
«Анасын сағынған бала» 4 |
5.1.4.1- көркем шығармалардан шағын көлемді үзінділерді мәнерлеп оқу, жатқа айту: 5.2.3.1 -шығармадағы тілдік бейнелеу, суреттеу құралдарының (теңеу, эпитет, ауыспалы мағынадағы сөздер, қайталау, өлең құрылысы) мағынасын анықтау; |
1 |
|
|
|
5 |
«Анасын сағынған бала» 5 |
5.1.2.1- әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясын анықтау;
|
1 |
|
|
|
6 |
Н.Ақыш «Нағыз әже қайда?» әңгімесі1,2
|
5.1.1.1-әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау; |
1 |
|
|
|
7 |
Н.Ақыш «Нағыз әже қайда?» әңгімесі 3,4 |
5.1.2.1- әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясын анықтау; |
1 |
|
|
|
8 |
Н.Ақыш «Нағыз әже қайда?» әңгімесі 5,6 |
5.1.3.1-көркем шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашу; |
1 |
|
|
|
9 |
Н.Ақыш «Нағыз әже қайда?» әңгімесі |
5.1.4.1- көркем шығармалардан шағын көлемді үзінділерді мәнерлеп оқу, жатқа айту; |
1 |
|
|
|
10 |
Н.Ақыш «Нағыз әже қайда?» әңгімесі бойынша тапсырмалар |
5.2.2.1 - эпикалық шығармадағы автор бейнесін анықтау; |
1 |
|
|
|
11 |
Әдеби теориялық ұғымдар БЖБ
|
5.2.3.1 -шығармадағы тілдік бейнелеу, суреттеу құралдары ның (теңеу, эпитет, ауыспалы мағынадағы сөздер, қайталау, өлең құрылысы) мағынасын анықтау;
|
1 |
|
|
|
12 |
Д.Лондон «Мексика ұлы» әңгімесі 1 |
5.1.1.1-әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау; |
1 |
|
|
|
13 |
«Мексика ұлы» әңгімесі 2 |
5.1.3.1-көркем шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашу; |
1 |
|
|
|
14 |
ТЖБ |
Тоқсандық жиынтық бағалау |
1 |
|
|
|
15 |
«Мексика ұлы» әңгімесі 3 |
5.1.1.1-әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау; 5.2.1.1-әдеби шығармадағы екі нәрсенісалыстыра суреттеулер мен қарама-қарсы суреттеулерді табу; |
1 |
|
|
|
16 |
«Мексика ұлы» әңгімесі бойынша тапсырмалар
|
5.3.4.1 - оқырманның рухани дүниесіне шығарма әсерін талдай отырып, сыни хабарлама жазу |
1 |
|
|